Vragen

Veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, stel uw vraag dan per e-mail.

Vraag: gelden de landelijke coronaregels ook in de buurtbus?

Antw.: Vanaf woensdag 23 maart 2022 zijn mondkapjes niet meer verplicht in de buurtbus. Ook het geluidsniveau van het ventilatiesysteem is weer naar het normale niveau teruggebracht. Het "kuchscherm" tussen de buurtbuschauffeur en de passagiersruimte blijft wel gehandhaafd.  

 

Vraag: Kan ik mijn rollator of een kinderwagen meenemen?

Antw.: Geen probleem. Onze bussen beschikken over een brede gelijkvloerse instap. 

 

Vraag: Is het mogelijk met een rolstoel mee te reizen?

Antw.: Helaas, dat is beperkt mogelijk. In verband met uw veiligheid kunt u wanneer u in een rolstoel zit, alleen met de buurtbus reizen als u zich minimaal een dag van tevoren aanmeldt en een steward van Breng u begeleidt. De buurtbus rijdt met kleine bussen waarin plek is voor één rolstoel. Het kan dus voorkomen dat er al iemand anders in een rolstoel reist op het door u gewenste tijdstip. U kunt dan een rit vroeger of later bespreken. Wilt u een reis per rolstoel aanmelden, neem dan contact op met Breng Klantenservice op tel: 026 - 214 21 40 (lokaal tarief). Van maandag t/m zaterdag bereikbaar tussen 8.00 en 19.00 uur. Als rolstoelreiziger kunt u tevens gebruik maken van het maatvervoer van Avan (www.avan-vervoer.nl). U moet dan wel in bezit zijn van een WMO-pas. Een andere mogelijkheid is de HaltetaxiRRReis (www.rrreis.nl/haltetaxi). 

 

Vraag: Ik heb een klacht. Waar kan ik dat melden?

Antw.: Ieder onderwerp waarover u een klacht hebt kunt u aan ons melden. Dat kan via ons e-mailadres, maar ook schriftelijk. Richt uw brief aan de heer H. Wösten, Utrechtseweg 90 A, 6866 CN  Heelsum. Gelieve uw naam en volledige adres te vermelden, aangezien wij geen anonieme klachten in behandeling nemen.

 

Vraag: Ik woon aan de route, maar niet dicht bij een halte. Kan de bus voor de deur stoppen?

Antw.: Nee, dat is helaas niet mogelijk in verband met de verkeersveiligheid en de wettelijke voorschriften waaraan wij ons dienen te houden.

 

Vraag: Ik woon niet direct, maar wel vlakbij de route. Kan de bus van de route afwijken?

Antw.: Nee, de bus kan niet van de route afwijken omdat wij rijden volgens een vaste dienstregeling. Wij adviseren u voor vervoer op maat de website van Avan te raadplegen (www.avan-vervoer.nl). U moet dan wel in bezit zijn van een WMO-pas. 

Alle informatie over taxivervoer leest u op de website van Valys (www.valys.nl).

 

Vraag: Hoe herken ik de buurtbus?

Antw.: De buurtbus is een kleine personenbus van Breng. Op de voorkant staat BRENG en het lijnnummer: 589 of 590.

Vraag: Ik heb iets laten liggen in de bus. Is het gevonden? 

Antw.: We helpen u graag om uw spullen weer terug te vinden. Alle gevonden voorwerpen plaatsen we na enkele dagen via Breng op de zoekmachine van iLost. Kijk voor nadere informatie hier. U kunt ook via contact bij ons informeren of het gevonden is. Bederfelijke waren moeten we helaas vernietigen. 

 

Vraag: Hoeveel zitplaatsen zijn er in de bus?

Antw.: Er zijn 8 zitplaatsen. Voor uw en onze veiligheid is het niet toegestaan om meer mensen mee te nemen. Het is ook verboden om te staan tijdens de rit.

 

Vraag: Waar kan ik mij aanmelden als ik af en toe de bus wil besturen?

Antw.: Er zijn regelmatig mensen die vragen naar de mogelijkheid om onze bussen te mogen besturen. Kijk voor nadere informatie bij De vereniging.